Ook op faceboek https://www.facebook.com/InMnEendje?ref=hl
2CV6 CLUB onderstel,motor en versnellingsbak van een dyane 6 koets 2cv6 apk en rdw gekeurd bouwjaar 1981 3500 euro In opdracht te koop Dyane 6 apk gekeurd , nieuwe banden , bodemplaten , dorpels en voeten bak. Bouwjaar 1979 VERKOCHT
2cv special nieuw gespoten , chassis, banden, stoelbekleding, koppeling ,bumpers,dak ,remmen en nog veel meer bouwjaar 1979 verkocht
dyane D6 bouwjaar 1969 al heel lang mijn prive auto, te koop voor de liefhebber. VERKOCHT orginele lak, ami 8 motor
Aca diane bouwjaar 1980 vol deuken en butsen Technisch en chassis in top staat , elektronische ontsteking en een toeren teller Prive mee naar Spanje geweest, zonder problemen de Pyreneën over. Doordat de stoeltjes uit een bestel eend eenvoudig te verwijderen zijn ook te gebruiken als camper verkocht
Nederlandse ami 8 sinds 1980 gestald nu weer geheel klaar voor de weg. verkocht . BX TZi 1.9 bouw jaar 1992 van eerste eigenaar ongeveer 138000 gelopen VERKOCHT
Ami 8 break bouwjaar 1971 verkocht
verkocht
2cv6 1984 verkocht
Dyane 6 bouwjaar 1983 niet super strak jaar apk + grote beurt + nieuwe voorbanden verkocht
Visa 2 cilinder bouwjaar 1985 Goede motor, 150000 kilometer verkocht Renault 4 bouwjaar 1984 technisch in zeer goede staat wat kleur verschil en lichte gebruikssporen verkocht
Leuk standaard eendje van 2de eigenaar sinds 1990 !!. Grote beurt.en nieuwe apk Nieuw bumpers. spatlappen, raamkikkers en voorbanden Heel goed chassis bodem en dak. met trekhaak verkocht
Aca diane bouwjaar 1983 als mini camper te gebruiken met cd speler, stromend water,gasfornuis aansluiting ,olielamp verlichting, netjes betimmerd van binnen, suzuki alto stoelen verkocht
eendje van het bouwjaar 1985 chassis bodem ,dorpels alles in zeer goede staat . met loodvrij motortje uit 1990 afgeleverd met jaar apk, grote beurt nieuwe voorbumper rozetten en 123 ignition verkocht
kunst eend kunstig beschilderd Goede techniek, chassis bodemplaten alles in orde. Jaar apk en grote beurt bouwjaar 1982 verkocht te koop renault 4 verkocht bouwjaar 1983
citroen visa twee cilinder weinig gelopen net wagentje heel zuinig en natuurlijk belasting vrij bouwjaar 1983 verkocht
renault 4 bouwjaar 1990 heel jaar apk.kort geleden vervangen : Banden ,waterpomp,remleidingen ,schokbrekers ,remblokken ,handremkabels. Nieuw : verdeelkap en bougies, motor en versnellingsbak oliepaar deukjes en roest plekjes verkocht
te koop kleinste camper van Nederland verkocht
saab 96 bouwjaar 1979 apk gekeurd verkocht
verkocht ami 8 break 1973
Dyane 6 bouwjaar 1976 verkocht oranje dyane geschikt als donor voor burton lomax o.i.d kan voor de echte dyane liefhebber ook wel klaar bouwjaar 1978 motor en bak orgineel en goed verkocht
witte dyane chassis redelijk ,koets vreselijk slecht motor en bak orgineel staat onbekend bouwjaar 1978 verkocht ingeruild keurige BX Deauville 95000 kilometer apk feb 2011 verkocht
BX 1.4 4 versnellingen nette auto met TRD interieur en trekhaak bouwjaar 1985 dus belastingvrij rijden verkocht
een paarse donor ami Nederlands kenteken verkocht
visa 4 cilinder bwjr 1987 net een ton gelopen met nieuwe apk nieuwe voorbanden bijna nieuwe uitlaat verse olie en Vsnaar verkocht
2cv6 special in de bijzonder kleur roodbruin kortgeleden vervangen : banden,dak,dorpels,bodemplaten,elektronische ontsteking,stoelhoezen. apk gekeurd tot 21 april 2011 bouwjaar 1982 VERKOCHT
leuk belastingvrij eendje met 4 nieuwe banden en grote beurt zelfs een radio is aan boord jaar apk gekeurd verkocht
2cv6 bwjr 1985 een paar jaar geleden chassis vervangen en geheel gespoten VERKOCHT
2cv6 special met spuitbusjes gespoten,achterbanden op minmaal profiel maar ............wel jaar apk ,belastingvrij, prima motor en bak goed dak uitlaat, remmen nieuw alles werkt naar behoren technisch net zo goed als een veel duurder eendje VERKOCHT
ami 8 break bouwjaar 1978 nieuwe bodemplaat dorpels voor sfeer reportage en test zie onder artikel onder deze pagina uit Nieuws blad van het Noorden geschreven door Bouwe van Noorden verkocht
prachtige XM Turbo ambiance E 2 bouwjaar 1992 apk december verkocht
xantia 1.8 break jaar apk bouwjaar 16-10-1997 VERKOCHT
2cv6 bouwjaar 1979 nieuw dak en bodemplaten verkocht
2cv4 special met dyane motor, 2cv6 schijvenbak veel vernieuwd verkocht
.bouwpakket een van de weinig orgineel Nederlandse geel zwart charlston bouwjaar 1983 koets totaal verrot chassis is perfekt verkocht
Emmy de koningin van de weg prima XM break ziet er keurig uit apk gekeurd verkocht
2cv6 1986 nieuw: spatborden, velgen ,koplampen,banden, remleidingen, dynamo, startmotor, enz. enz. verkocht \ 222cv4 met 2cv6 motor goed rijdende eend, bouwjaar 1977 dus met de mooie blauwe kentekenplaten in gebruik als huureend eg\wjaaw wwar800elegZitt A
vvov
vor de echt0oo vpelszxzESEL
Eeuwige vriendschap met een Citroën Ami 8 Break
tweedehands Door Bouwe van Norden en William Pomp Een splinternieuwe auto of motorfiets is voor veel mensen geen haalbare kaart. Velen zijn aangewezen op een tweedehandsje. Het Dagblad van het Noorden-testteam neemt wekelijks occasions onder de loep tot 7500 euro. Vandaag een babyblauwe Citroën Ami 8 Break uit 1978 voor 3500 euro. Kun je met een bescheiden 35 pk onder de motorkap geriefelijk en voordelig op stap met het hele gezin, inclusief hond? Ja dat kan! De jaren zeventig Citroën Ami 8 Break, die garage In m'n Eendje in Roodeschool aanbiedt, bewijst het. De klassieke Franse stationcar biedt een laadruimte waarin moeiteloos een flinke bouvier past. Zachte stoelen en een dito bank zorgen in combinatie met de soepele vering voor optimaal zitcomfort en bieden plaats aan vijf personen. Het verbruik schat garagist Peter Lollinga (52) op 1 op 15 bij een ronduit acceptabele topsnelheid van zo'n 120 kilometer per uur. De kruissnelheid die uit het tevreden snorrende, luchtgekoelde 602 cc tweecilinder motortje valt te persen, ligt op 110. Het Mobiel-testteam - Bouwe van Norden en William Pomp - is onder de indruk van de prestaties van de klassieke lichtgewicht ( 725 kilo ). Deze luxe-variant op het thema Eend is ook decennia nadat de wagen uit productie ging nog steeds een erg veelzijdig vervoermiddel, constateren de mannen. "Bovendien heb je veel bekijks met zo'n Ami. Tegenwoordig is het een exclusieve auto. De meeste exemplaren zijn al lang geleden door terminale roest in de schrootpers beland", zegt Van Norden. Lollinga benadrukt dat de roestgevoeligheid van een Ami het verstandig maakt zo'n Fransoos onder een carport of in een garage te zetten: "Het zijn geen auto's die je zomer en winter in de regen kunt laten staan. Dan zijn ze binnen twee jaar helemaal weg." De Ami die de Eenden-specialist aanbiedt, staat dan ook binnen. Het is geen concoursexemplaar, maar wel een roestvrije en technisch uitstekende wagen, zegt Lollinga. En hij kan het weten. Eigenhandig heeft de Roodeschoolster de Citroën voorzien van nieuwe dorpels, een verse bodemplaat, een andere motor en een goede versnellingsbak. Hij gebruikt de oldtimer sindsdien met veel plezier en verhuurt de stationcar ook aan vroegere geitenwollensokkendragers, die even terug willen naar de periode waarin het leven hen toelachte. Zo'n Ami - Frans voor 'vriend' - is de ideale tijdmachine, weet Van Norden. Een van zijn beste vrienden is lid van de Ami-club en koestert in een peperdure, kurkdroge randstedelijke garage een fraaie Break waar hij elke zomer zwelgend in nostalgie vele kilometers mee rondtoert. Een ritje in de Ami van Lollinga valt het testteam niet tegen. Vergeleken met een Eend is deze stationcar een stuk stiller. De versnellingen laten zich vlot inleggen met de befaamde parapluschakeling. Al snel snort de Citroën met zo'n 80 kilometer per uur ontspannen over het asfalt. Oneindige vergezichten over omgeploegde kleigrond versterken het gevoel van rust. Met zo'n Ami zouden de mannen wel vriendschap kunnen sluiten. Ze zitten er - Frans nonchalant - echt niet mee dat de klassieker optisch niet in perfecte staat verkeert. De deukjes in dak en motorkap en enkele roestplekjes storen hen niet. Ze hebben meer oog voor de - vergeleken met een Eend - luxe die de Ami biedt: "Kijk, schuifraampjes voor de passagiers achterin, een laadstroommeter en voorportieren met armsteunen…!" Wie met de Citroën Ami 8 Break van garage In m'n Eendje in Roodeschool op pad is, trekt veel bekijks. Foto: Ami 8 Break te huur Peter Lollinga van garage In m'n Eendje aan de Van Speykstraat in Roodeschool heeft de Ami 8 Break uit 1978 zelf opgeknapt. Hij biecht op dat hij de motor heeft vervangen door de bijna identieke krachtbron van een Eend. Volgens hem is het verschil in vermogen - enkele pk's - te verwaarlozen. De corrosiegevoelige achterspatborden van Lollinga's Ami zijn vervangen door exemplaren van polyester. Een pluspunt is verder, stelt de garagist, dat de auto voor het grootste deel nog de originele lak heeft (de spatborden zijn wel opnieuw gespoten). Het chassis - kwetsbaar bij alle Eenden en Eend-achtigen - is roestvrij, verklaart de Roodeschoolster. Kleine onvolkomenheden - waaronder een defect contactslot - repareert hij voordat de wagen naar een nieuwe eigenaar gaat. Lollinga denkt dat de auto in totaal ongeveer 130.000 kilometer heeft gereden. Over de prijs - 3500 euro - valt te praten. Bij In m'n Eendje is alle inruil bespreekbaar, zelfs gestrande restauratieprojecten. Wie denkt niet genoeg te hebben aan een gewone proefrit, kan de Ami ook voor 75 euro per dag huren (exclusief brandstof, 100 kilometer vrij, 20 cent per extra kilometer). Meer info: www.inmneendje.nl of 0595-412369/06-10166216. De kans bestaat dat deze Citroën Ami 8 Break is verkocht als u dit artikel leest. Van de kwaliteit van de besproken auto moeten kopers zich zelf vergewissen
|
t |