IN M'N EENDJE

Van Speykstraat 19 , 9983 PM ROODESCHOOL
                    Tel: 0595 - 412369, inmneendje@tele2nl: ininiimneendje@zonnet.nl

 

Ook op faceboek

https://www.facebook.com/InMnEendje?ref=hl

 


 

2CV6 CLUB 

onderstel,motor en versnellingsbak van een dyane 6 

koets 2cv6

apk en rdw gekeurd bouwjaar 1981

3500 euro

In opdracht te koop Dyane 6 apk gekeurd , nieuwe banden , bodemplaten , dorpels en voeten bak.

Bouwjaar 1979  VERKOCHT

 

 

 

 

 

2cv special nieuw gespoten , chassis, banden, stoelbekleding, koppeling ,bumpers,dak ,remmen en nog veel meer

bouwjaar 1979 verkocht

 

 

dyane D6 bouwjaar 1969

al heel lang mijn prive auto, te koop voor de liefhebber.

VERKOCHT

orginele lak, ami 8 motor

 

 

 

 

 

 

Aca diane bouwjaar 1980 vol deuken en butsen

Technisch en chassis in top staat , elektronische ontsteking en een toeren teller

Prive mee naar Spanje geweest, zonder problemen de Pyreneën over.

Doordat de stoeltjes uit een bestel eend eenvoudig te verwijderen zijn ook te gebruiken als camper

verkocht

 

 

 

Nederlandse ami 8 sinds 1980 gestald nu weer geheel klaar voor de weg.

verkocht

.

BX TZi 1.9 bouw jaar 1992 van eerste eigenaar ongeveer 138000 gelopen VERKOCHT

 

 

 

Ami 8 break bouwjaar 1971 verkocht

 

 

 

verkocht

 

2cv6 1984 verkocht

 

 

 

Dyane 6 bouwjaar 1983 niet super strak

  jaar apk + grote beurt + nieuwe voorbanden

verkocht

 

 

 

 

 

Visa 2 cilinder bouwjaar 1985 Goede motor, 150000 kilometer verkocht

Renault 4 bouwjaar 1984 technisch in zeer goede staat wat kleur verschil en lichte gebruikssporen

verkocht

 

 

Leuk standaard eendje van 2de eigenaar sinds 1990 !!.

Grote beurt.en nieuwe apk

Nieuw bumpers. spatlappen, raamkikkers en voorbanden Heel goed chassis bodem en dak. met trekhaak

verkocht

 

Aca diane bouwjaar 1983 als mini camper te gebruiken met cd speler, stromend water,gasfornuis aansluiting ,olielamp verlichting, netjes betimmerd van binnen, suzuki alto stoelen

verkocht

 

 

 

 

 

 

eendje van het bouwjaar 1985

chassis bodem ,dorpels alles in zeer goede staat .

met loodvrij motortje uit 1990

afgeleverd met jaar apk, grote beurt nieuwe voorbumper rozetten en 123 ignition

verkocht

 

kunst eend kunstig beschilderd

Goede techniek, chassis bodemplaten alles in orde.

Jaar apk en grote beurt bouwjaar 1982

verkocht

te koop renault 4

verkocht

bouwjaar 1983

 

 

citroen visa twee cilinder   weinig gelopen net wagentje heel zuinig en natuurlijk belasting vrij

bouwjaar 1983  verkocht

 

renault 4 bouwjaar 1990 heel jaar apk.kort geleden vervangen :

Banden ,waterpomp,remleidingen ,schokbrekers ,remblokken ,handremkabels.

Nieuw : verdeelkap en bougies, motor en versnellingsbak oliepaar deukjes en roest plekjes

verkocht

 

 

te koop kleinste camper van Nederland

verkocht

 

 

saab 96 bouwjaar 1979 apk gekeurd

verkocht

 

 

 

verkocht ami 8 break 1973

 

 

Dyane 6 bouwjaar 1976

verkocht

oranje dyane geschikt als donor voor burton lomax o.i.d

kan voor de echte dyane liefhebber ook wel klaar

bouwjaar 1978 motor en bak orgineel en goed

verkocht

 

witte dyane chassis redelijk ,koets vreselijk slecht

motor en bak orgineel staat onbekend

bouwjaar 1978

verkocht

ingeruild keurige BX Deauville 95000 kilometer apk feb 2011

verkocht

 

BX 1.4 4 versnellingen nette auto met TRD interieur en trekhaak

bouwjaar 1985 dus belastingvrij rijden

verkocht

 

 


 

een paarse donor ami Nederlands kenteken

verkocht

 

visa 4 cilinder bwjr 1987 net een ton gelopen met nieuwe apk

nieuwe voorbanden bijna nieuwe uitlaat verse olie en Vsnaar

verkocht

 

 

2cv6 special in de bijzonder kleur roodbruin

kortgeleden vervangen : banden,dak,dorpels,bodemplaten,elektronische ontsteking,stoelhoezen.

apk gekeurd tot 21 april 2011 bouwjaar 1982

VERKOCHT

 

leuk belastingvrij eendje met 4 nieuwe banden en grote beurt zelfs een radio is aan boord

jaar apk gekeurd

verkocht

 

2cv6 bwjr 1985

een paar jaar geleden chassis vervangen en geheel gespoten

VERKOCHT

 

 

   

2cv6 special

met spuitbusjes gespoten,achterbanden op minmaal profiel

maar ............wel jaar apk ,belastingvrij, prima motor en bak goed dak

uitlaat, remmen nieuw

alles werkt naar behoren

technisch net zo goed als een veel duurder eendje

VERKOCHT

 

 

ami 8 break bouwjaar 1978 nieuwe bodemplaat dorpels voor sfeer reportage en test zie onder

artikel onder deze pagina uit Nieuws blad van het Noorden

geschreven door Bouwe van Noorden

verkocht

 

prachtige XM Turbo ambiance E 2  bouwjaar 1992 apk december

verkocht

 

 

xantia 1.8 break jaar apk bouwjaar 16-10-1997

VERKOCHT

 

2cv6 bouwjaar 1979

nieuw dak en bodemplaten

verkocht

 

 

 

                          

            2cv4 special met dyane motor, 2cv6 schijvenbak veel vernieuwd

               verkocht

     

                                                     

.bouwpakket

een van de weinig orgineel Nederlandse geel zwart charlston bouwjaar 1983

koets totaal verrot chassis is perfekt

verkocht

 

 

Emmy de koningin van de weg

prima XM break ziet er keurig uit

apk gekeurd

verkocht

 

 

 

 

 

2cv6  1986

nieuw: spatborden, velgen ,koplampen,banden, remleidingen, dynamo, startmotor, enz. enz. verkocht

\

222cv4 met 2cv6 motor

goed rijdende eend, bouwjaar 1977 dus met de mooie blauwe kentekenplaten

in gebruik als huureend

eg\wjaaw

wwar800elegZitt

A

 

vvov

 

 

vor de echt0oo

vpelszxzESEL

  

 

Eeuwige vriendschap met een Citroën Ami 8 Break

 

tweedehands

Door Bouwe van Norden en William Pomp

Een splinternieuwe auto of motorfiets is voor veel mensen geen haalbare kaart. Velen zijn aangewezen op een tweedehandsje. Het Dagblad van het Noorden-testteam neemt wekelijks occasions onder de loep tot 7500 euro. Vandaag een babyblauwe Citroën Ami 8 Break uit 1978 voor 3500 euro.

Kun je met een bescheiden 35 pk onder de motorkap geriefelijk en voordelig op stap met het hele gezin, inclusief hond? Ja dat kan! De jaren zeventig Citroën Ami 8 Break, die garage In m'n Eendje in Roodeschool aanbiedt, bewijst het. De klassieke Franse stationcar biedt een laadruimte waarin moeiteloos een flinke bouvier past.

Zachte stoelen en een dito bank zorgen in combinatie met de soepele vering voor optimaal zitcomfort en bieden plaats aan vijf personen. Het verbruik schat garagist Peter Lollinga (52) op 1 op 15 bij een ronduit acceptabele topsnelheid van zo'n 120 kilometer per uur. De kruissnelheid die uit het tevreden snorrende, luchtgekoelde 602 cc tweecilinder motortje valt te persen, ligt op 110.

Het Mobiel-testteam - Bouwe van Norden en William Pomp - is onder de indruk van de prestaties van de klassieke lichtgewicht ( 725 kilo ). Deze luxe-variant op het thema Eend is ook decennia nadat de wagen uit productie ging nog steeds een erg veelzijdig vervoermiddel, constateren de mannen. "Bovendien heb je veel bekijks met zo'n Ami. Tegenwoordig is het een exclusieve auto. De meeste exemplaren zijn al lang geleden door terminale roest in de schrootpers beland", zegt Van Norden.

Lollinga benadrukt dat de roestgevoeligheid van een Ami het verstandig maakt zo'n Fransoos onder een carport of in een garage te zetten: "Het zijn geen auto's die je zomer en winter in de regen kunt laten staan. Dan zijn ze binnen twee jaar helemaal weg." De Ami die de Eenden-specialist aanbiedt, staat dan ook binnen. Het is geen concoursexemplaar, maar wel een roestvrije en technisch uitstekende wagen, zegt Lollinga. En hij kan het weten.

Eigenhandig heeft de Roodeschoolster de Citroën voorzien van nieuwe dorpels, een verse bodemplaat, een andere motor en een goede versnellingsbak. Hij gebruikt de oldtimer sindsdien met veel plezier en verhuurt de stationcar ook aan vroegere geitenwollensokkendragers, die even terug willen naar de periode waarin het leven hen toelachte. Zo'n Ami - Frans voor 'vriend' - is de ideale tijdmachine, weet Van Norden. Een van zijn beste vrienden is lid van de Ami-club en koestert in een peperdure, kurkdroge randstedelijke garage een fraaie Break waar hij elke zomer zwelgend in nostalgie vele kilometers mee rondtoert.

Een ritje in de Ami van Lollinga valt het testteam niet tegen. Vergeleken met een Eend is deze stationcar een stuk stiller. De versnellingen laten zich vlot inleggen met de befaamde parapluschakeling. Al snel snort de Citroën met zo'n 80 kilometer per uur ontspannen over het asfalt. Oneindige vergezichten over omgeploegde kleigrond versterken het gevoel van rust. Met zo'n Ami zouden de mannen wel vriendschap kunnen sluiten.

Ze zitten er - Frans nonchalant - echt niet mee dat de klassieker optisch niet in perfecte staat verkeert. De deukjes in dak en motorkap en enkele roestplekjes storen hen niet. Ze hebben meer oog voor de - vergeleken met een Eend - luxe die de Ami biedt: "Kijk, schuifraampjes voor de passagiers achterin, een laadstroommeter en voorportieren met armsteunen…!"

Wie met de Citroën Ami 8 Break van garage In m'n Eendje in Roodeschool op pad is, trekt veel bekijks. Foto:

Ami 8 Break te huur

Peter Lollinga van garage In m'n Eendje aan de Van Speykstraat in Roodeschool heeft de Ami 8 Break uit 1978 zelf opgeknapt. Hij biecht op dat hij de motor heeft vervangen door de bijna identieke krachtbron van een Eend. Volgens hem is het verschil in vermogen - enkele pk's - te verwaarlozen. De corrosiegevoelige achterspatborden van Lollinga's Ami zijn vervangen door exemplaren van polyester. Een pluspunt is verder, stelt de garagist, dat de auto voor het grootste deel nog de originele lak heeft (de spatborden zijn wel opnieuw gespoten).

Het chassis - kwetsbaar bij alle Eenden en Eend-achtigen - is roestvrij, verklaart de Roodeschoolster. Kleine onvolkomenheden - waaronder een defect contactslot - repareert hij voordat de wagen naar een nieuwe eigenaar gaat. Lollinga denkt dat de auto in totaal ongeveer 130.000 kilometer heeft gereden. Over de prijs - 3500 euro - valt te praten. Bij In m'n Eendje is alle inruil bespreekbaar, zelfs gestrande restauratieprojecten. Wie denkt niet genoeg te hebben aan een gewone proefrit, kan de Ami ook voor 75 euro per dag huren (exclusief brandstof, 100 kilometer vrij, 20 cent per extra kilometer).

Meer info: www.inmneendje.nl of 0595-412369/06-10166216.

De kans bestaat dat deze Citroën Ami 8 Break is verkocht als u dit artikel leest. Van de kwaliteit van de besproken auto moeten kopers zich zelf vergewissen

 

  

 

 

 

 

t
s